På denne side finder du de seneste nyheder om ejerforeningen.
Siden opdateres jævnligt af bestyrelsen.
Herudover har ejerforeningen sin egen Facebookgruppe "Beboer i Østerbo Ejerforening", hvor du kan anmode om medlemskab, hvis du er beboer i ejerforeningen.
22. juni 2025
Følgende mail er sendt ud i dag:
Så er det snart tid til hækklipning, hvis du ikke allerede har været i gang.
Hækken må maksimalt være 180 cm høj - det gælder både ud til vejen / fortovet og ind til din nabo.
Det er meget vigtigt, at Ærøvejs beboere får klippet hækken ud mod Strynøvej godt ind. Nogle steder er grene fra hækken så langt ude, at det generer Herning Ejendomsservice, når de klipper græs.
Container til haveaffald kommer torsdag den 26. juni og afhentes mandag morgen den 30. juni.
Husk, at det kun er organisk haveaffald, der må komme i containeren, og husk at tage din pose med hjem.
I ønskes en dejlig sommer.
Venlig hilsen
bestyrelsen
5. april 2025
Som aftalt ved generalforsamlingen 2025 er alle garageejere kaldt til møde den 28/4 2025 kl. 17-17.15.
Dagsorden er:
1) El og ny el-tavle
2) Vedligehold af garager
22. marts 2025
I dag har vi sendt en indkaldelse ud til arbejdslørdagen Operation Maj, der finder sted den 3. maj kl. 10. Vi håber på mange deltagere og godt vejr.
1. februar 2025
I dag er der sendt mails ud med følgende dokumenter:
- Nyhedsbrev
- Referat fra generalforsamling 2025
- Husorden 2025
Bestyrelsen har nu konstitueret sig:
Formand Inger Østlund
Kasserer Gert Schandorff
Menigt medlem Malene S. Sparring
Menigt medlem Nicolai Klausen
Menigt medlem Keld Pedersen
9. januar 2025
Godt nytår!
Bilag til generalforsamlingen ligger nu under Dokumenter.
Vi ses til generalforsamlingen.
28. december 2024
Så er alle relevante papirer ift. forsikringsskiftet til GF Forsikring up-loaded til Dokumenter.
Forsikringen gælder pr. 1. januar 2025.
Har du allerede en forsikringssag åben hos Alm Brand, er det Alm Brand, der skal gøre den færdig.
22. december 2024
I dag har bestyrelsen udsendt såvel nyhedsbrev og dagsordenen til generalforsamling 2025.
I det udsendte nyhedsbrev vil du kunne læse mere om:
- Ny forsikring pr.
1. januar 2025
- Genforhandling af
kontrakt med Herning Ejendomsservice 2025-27
- Rotter
- Generel
opmærksomhed i vores område
- Generalforsamling
2025
- Kalender
I ønskes alle en glædelig jul og et godt nytår.
22. september 2024
I det udsendte nyhedsbrev vil du kunne læse mere om:
- Container til
organisk haveaffald
- Generel
opmærksomhed i vores område
- Generalforsamling
2025
- Aflæsning af el i
garager
- Kalender
Derudover er der udsendt invitation til Generalforsamling 2025.
16. juni 2024
Så er et nyhedsbrev sendt ud.
I nyhedsbrevet vil du kunne læse mere om:
- Operation Maj
- Ejerforeningens
trailer
- Container til
organisk haveaffald
- Parkering på
Lyøvejs p-plads
- Kalender
Bestyrelsen ønsker alle en dejlig sommer.
30. april 2024
Operation Maj bliver fantastisk - hele 27 har meldt sig til!
Vi glæder os til en rigtig god dag.
Containeren til haveaffald kommer torsdag den 2/5 og afhentes igen mandag den 6/5 om morgenen.
Husk, at det kun er til organisk haveaffald, og at tage din plastiksæk med hjem i din egen skraldespand.
6. april 2024
Så er det tid til vores fælles arbejdslørdag, nemlig den 4. maj kl. 10.00.
Det plejer at være nogle rigtig hyggelige timer, hvor vi både får noget fra hånden og får styrket naboskabet.
Det er vigtigt - for at holde kontingentet i ro - at vi møder talstærkt op og hjælper hinanden med de småopgaver, der er på vores fællesområde.
Alternativt skal vi hyre et firma til at gøre det, og det har vi ikke økonomi til i ejerforeningen.
Hvis du kun kan deltage et par timer, er det også velkomment.
Sidste år var vi færdige efter 3-4 timer, så du kan også nå andre ting den lørdag

Sidste frist for tilmelding er torsdag den 25. april kl. 19.00.
Venlig hilsen
Bestyrelsen
8. februar 2024
Ved den ekstraordinære generalforsamling blev budget 2024 enstemmigt vedtaget.
Det betyder følgende:
- Kontingent: 5000 kr.
- Grundfond: 400 kr.
Sidste frist for indbetaling er 1. marts 2024.
4. februar 2024
Nyhedsbrev og referat fra generalforsamling 2024 er i dag sendt ud pr. mail.
Temaerne i nyhedsbrevet er:
- Lidt
fra generalforsamlingen
- Bestyrelsens
konstituering efter generalforsamlingen
- Betalingsservice
- Operation
Maj (arbejdslørdag)
- Kalender
for 2024
1. februar 2024
Bestyrelsen har nu konstitueret sig.
Formand Inger Østlund
Kasserer Gert Schandorff
Menigt medlem Malene S. Sparring
Menigt medlem Nicolai Klausen
Menigt medlem Keld Pedersen
Der udsendes snarest et nyhedsbrev og referat fra generalforsamlingen.
28. januar 2024
Tak for en rigtig god generalforsamling.
Bestyrelsen består nu af nedenstående. Konstituering sker 1. februar.
Inger Østlund
Malene Sparring
Nicolai Klausen
Gert Schandorff
Keld Pedersen
Der blev den 25/1 2024 varslet, at der afholdes ekstraordinær generalforsamling den 8. februar kl. 17 foran Garage nr. 1 på Ærøvej.
Eneste punkt er: Godkendelse af budget 2024 og kontingent for 2024.
16. januar 2024
Regnskab for 2023, regnskab for grundfond 2023 og Budget 2024 er nu tilgængelige på hjemmesiden.
Bestyrelsen gør opmærksom på, at vi anbefaler en kontingentstigning, så betalingen for 2024 er således:
- Kontingent: 5000 kr.
- Grundfond: 400 kr.
Vi ses til generalforsamlingen den 25. januar 2024 kl. 17.30 i lokale i Hall'en, hvor vi starter med at spise sammen.
Sidste frist for tilmelding er 17. januar 2024 på ejerforeningens mail eller i postkassen på Ærøvej 17.
7. januar 2024
Godt nytår!
Der er i dag udsendt et nyhedsbrev fra bestyrelsen med følgende temaer:
-
Generalforsamling
2024 og valg til bestyrelsen
-
Opbakning til Operation
Maj 4. maj kl. 10
-
Opkrævning af
kontingent, grundfond og el i private garager
-
Parkering
(igen-igen)
11. december 2023
Dagsordenen til generalforsamlingen 2024 er i dag sendt ud med mail.
Den kan også ses på hjemmesiden under "Dokumenter".
Frist for tilmelding er den 17/1 2024.
Bestyrelsen opfordrer til, at ejerne møder talstærkt op.
9. oktober 2023
Kære alle
I dag er der pr. mail sendt en indkaldelse til generalforsamlingen 2024.
Midt december sendes den endelige dagsorden ud, hvorefter I kan tilmelde jer.
Bestyrelsen varsler allerede nu en kontingentforhøjelse for 2024.
Varsling af kontingentforhøjelse, hvilket betyder følgende:
Kontingent for 2024: kr. 5000,-
Tilskud til grundfond fastholdes på kr. 400,-.
I alt kr. 5400,-
Årsag: Forsikringspræmien stiger fortsat.
Alle andre udgifter er der skruet ned for i budget 2024, som sendes ud i januar 2024 før generalforsamlingen.
Hvis det ikke er muligt at få valgt en formand og en kasserer på generalforsamlingen, vil kontingentet blive væsentlig større.
Vi håber på et stort fremmøde.
Venlig hilsen
bestyrelsen
Ejerforeningen Østerbo
11. september 2023
Nyhedsbrev udsendt.
Temaer denne gang er:
- Lidt
fra vores område i ejerforeningen
- Generalforsamling
2024 og valg til bestyrelsen
- Kalender
med vigtige datoer
15. maj 2023
Tusind tak for en dejlig arbejdsdag.
I år satte vi vel nærmest rekord: Vi var færdige med opgaverne efter ca. 3 timer inkl. frokost.
Godt gået!
8. maj 2023
23 har meldt sig til årets Operation Maj - heraf 18 voksne og 5 børn.
Vi glæder os til en god dag.
Husk, at hvis du har en cykel i fællesgaragerne, så skal du sætte en ny markering på senest på fredag. Ellers fjernes cyklen.
I forbindelse med Operation Maj får vi en container til haveaffald. Husk at tage din pose med hjem i egen skraldespand.
3. maj 2023
Bestyrelsen har i dag sendt en påmindelse ud ang. tilmelding eller afbud til Operation Maj.
11. april 2023
Så er der sendt indkaldelse ud til alle vedr. Operation Maj, som afholdes 13/5 kl. 10.
Ligeledes har alle modtaget en besked om, at vi har cykeloprydning i fællesgaragerne til Operation Maj.
Så har du en cykel til at stå der, skal du senest 12/5 2023 sætte en ny seddel på, hvis du ønsker at beholde din cykel.
7. februar 2023
I dag er nyhedsbrev og referat fra generalforsamlingen sendt til dig via mail.
Temaerne i nyhedsbrevet er:
17. januar 2023
Godt nytår!
Vi nærmer os generalforsamlingen den 26/1 2023.
Regnskab for 2022 og budget for 2023 kan nu ses under Dokumenter.
Vi glæder os til en god generalforsamling.
7. december 2022
I dag er dagsordenen til generalforsamlingen 2023 udsendt. Dagsordenen kan også ses her.
Tilmelding skal ske inden 18. januar 2023. På søndag kl. 12.00 aflæses der bimålere i garagerne - husk at låse garagen op.
Bestyrelsen ønsker alle en glædelig jul og et godt nytår.
1. november 2022
Invitationen til generalforsamlingen torsdag den 26. januar 2023 kl. 17.30 er i dag sendt ud til alle via mail.
Bestyrelsen opfordrer alle medlemmer af Ejerforening Østerbo til at møde op til generalforsamlingen.
Jf. vedtægterne §7 er det muligt som medlem at bede om, at et emne bliver behandlet på generalforsamlingen under ”Indkomne emner”.
Senest den 1. december 2022 skal bestyrelsen modtage en skriftlig beskrivelse af, hvilket emne der ønskes behandlet, og hvem afsenderen er.
1. september 2022
Så er et nyhedsbrev sendt ud.
Temaerne er:
-
Parkering langs
Ærøvej og Strynøvej
-
Vigtige datoer i
2023 til din kalender
-
Container til
haveaffald
-
Hækklipning
24. juli 2022
Verdo har gennem længere tid haft et arbejde i gang bag garagerne på Ærøvej.
Årsagen er et læk, som Verdo har forsøgt at lokalisere og tætne.
Det er desværre ikke lykkedes for Verdo, og derfor går Verdo fra mandag den 8. august 2022 og de kommende 4 uger i gang med at udskifte fjernvarmerørene.
I den forbindelse har Verdo brug for oplagsplads på gæsteparkeringen for enden af Ærøvej.
Derfor er det fra mandag morgen den 8. august og ca. 4 uger frem IKKE MULIGT at parkere sin bil på denne gæsteparkering. Derimod kan gæsteparkeringen på Lyøvej anvendes.
Bestyrelsen henstiller til, at der fortsat - af hensyn til skraldebiler og udrykningskøretøjer - ikke parkeres langs Ærøvej.
26. juni 2022
Havecontainer 30/6-3/7 - ved garage 1 på Ærøvej.
Husk at tage evt. plastposer med retur til din egen affaldsspand.
God sommer til alle.
7. maj 2022
TUSIND TAK for en fantastisk arbejdsindsats til Operation Maj 2022. Igen i år med det smukkeste vejr.
Tak for skønne kager til Lene (Lyøvej 4) og for kaffen, Mette (Ærøvej 19).
Vi nåede alt, vi havde sat os for.
Fortsat god lørdag.
3. maj 2022
Bestyrelsen glæder sig til Operation Maj på lørdag.
Der er tilmeldt 15 voksne og 5 børn.
Havecontainer er til rådighed fra torsdag til søndag.
26. april 2022
Så er der sendt nyhedsbrev ud med følgende temaer:
-
Operation Maj
-
Abonnementet til
el i garagerne og prisstigningen
-
Datoer for
havecontainere.
-
BetalingsService
-
Aflevering af
lånte ting og sager fra garagerne
13. marts 2022
I dag har bestyrelsen sendt invitation ud vedr. Operation Maj, som er den 7. maj fra kl. 10.
Vi har i år brug for mange hænder, så husk at tilmelde dig senest 29/4 2022.
31. januar 2022
Tak for en god generalforsamling.
Den nye bestyrelse har nu konstitueret sig.
Formand: Inger Østlund, Ærøvej 17
Kasserer: Lise Lotte Hedegaard, Lyøvej 16
Medlem: Malene S. Sparring, Ærøvej 45
Medlem: Nicolai Klausen, Ærøvej 31
16. januar 2022
Der er i dag sendt nyhedsbrev ud med følgende temaer:
- Generalforsamling 27/1 2022
- Betalingsservice
- Operation Maj 7/5 2022 kl. 10
16. december 2021
Under dokumenter kan du nu finde punktdagsordenen og tilmeldingsoplysningerne til generalforsamlingen 27/1 2022.
Sidste frisk for tilmelding er den 19/1 2022 af hensyn til forplejning.
Bestyrelsen håber på en rigtig god opbakning - præcis som vi plejer.
Alle i Ejerforeningen Østerbo ønskes en rigtig glædelig jul og et godt nytår.
2. november 2021
Så er et nyhedsbrev udsendt pr. mail med følgende temaer:
-
Generalforsamlingen
27/1 2022
-
Tinglysning af
vedtægter
-
Kloakrør og rottefælder
-
Aflæsning af bimåler
i garager
-
Kloakseparering
og byggesag
Derudover er der udsendt invitation til generalforsamlingen, referater fra to ekstraordinære generalforsamlinger, vores nye vedtægter og husorden.
8. oktober 2021
Hjemmesiden med dokumenter er nu opdateret med de seneste referater og dokumenter.
4. oktober 2021
På generalforsamlingerne den 20. september og den 4. oktober 2021 blev de reviderede vedtægter enstemmigt vedtaget.
Bestyrelsen sender nu vedtægterne via en advokat til tinglysning.
Torsdag den 27. januar 2022 kl. 17.30 afholdes den årlige generalforsamling i lokale i Hall'en.
Sæt allerede nu kryds i kalenderen.
31. august 2021
Så er dagsorden og bilag til den ekstraordinære generalforsamling den 20. september kl. 17.00 sendt ud.
Vi ses.
20. august 2021
En rigtig dejlig information fra Herning Vand: Hele området i Ejerforeningen Østerbo er kloaksepareret.
Se også nyhedsbrev fra d.d.
6. august 2021
I dag er der sendt en mail rundt til alle ang. en henvendelse fra Herning Vand om kloakseparering.
Den 16. august 2021 skal Herning Vand have adgang til alle nedløb i for- og baghave ifm. en tv-inspektion.
16. juni 2021
Så er referatet fra generalforsamlingen på hjemmesiden under Dokumenter, og inden længe kommer den også i din postkasse.
Mht. tinglysning af de reviderede vedtægter indkaldes der til ekstraordinær generalforsamling hhv. den 20. september og den 4. oktober - begge gange kl. 17 foran garage nummer 1.
Det fremgår også af Nyhedsbrev juni 2021.
Vi ønsker alle en god sommer.
24. maj 2021
Tak for den fine opbakning til Operation Maj, hvor vi nåede rigtig meget.
Pga. de regnbyger vi havde fået dagene op til, var det ikke muligt at male. Men alt malegrej er købt, så en dag i sommeren, hvor vejret er godt, sender vi besked ud om, hvornår vi har fælles malerdag.
Nu venter generalforsamlingen, som afholdes 1. juni 2021 kl. 18.00 i lokale ved Hall'n.
4. maj 2021
Der er 25 tilmeldt Operation Maj på lørdag.
Vi glæder os!
20. april 2021
Bestyrelsen har nu besluttet, at den udsatte generalforsamling holdes tirsdag den 1. juni 2021.
Dagsordenen fra januar genudsendes snarest pr. mail.
12. april 2021
Operation Maj bliver i år lørdag den 8. maj kl. 10.
Bestyrelsen har valgt at udsætte den en uge, da den første lørdag i maj falder sammen med Bededagsferien.
Fra torsdag den 6. april til søndag den 9. april opstilles en container til haveaffald fra arbejdsdagen - er der plads, må du også lægge dit eget haveaffald i - husk selv at fjerne plastsække.
Mht. generalforsamlingen er det stadig corona-restriktionerne, der spænder ben for afholdelsen, men så snart bestyrelsen ser en åbning, vil vi indkalde jer.
7. januar 2021
Bestyrelsen har valgt at udsætte generalforsamlingen pga. corona-situationen.
Se også nyhedsbrev om generalforsamlingen og om kontingentopkrævning.
5. januar 2021
Godt nytår!
Så kom der atter nye stramninger pga. coronasituationen.
På torsdag holder bestyrelsen et virtuelt møde for at drøfte, hvad vi gør i forhold til generalforsamlingen.
Herefter informerer vi jer om, hvad vores konklusion er.
14. december 2020
Som varslet i oktobers nyhedsbrev afholder vi generalforsamling
tirsdag den 19/1 2021 kl. 18.00 i et stort lokale i Hall'n (ved siden af biblioteket).
Som du kan læse på ejerforeningens hjemmeside har vi undersøgt, om vi i forhold til Corona og retningslinjer fra Sundhedsstyrelsen kunne afholde en generalforsamling i januar.
Det kan vi - i skrivende stund (se forklaring på hjemmesiden).
Vi tager naturligvis alle de forholdsregler, vi kan, sidder med god afstand osv. og beder om, at du også følger retningslinjerne og møder op iført mundbind, som ligeledes skal tages på, når du rejser dig fra din plads.
Der er ikke kommet nye emner til behandling på generalforsamlingen, og derfor er det kun de emner, som generalforsamlingen 2020 bad bestyrelsen om at kigge på, der skal drøftes.
Bilag sendes iflg. vedtægterne ud senest 7 dage forud for generalforsamlingen.
Forretningsordenen kan allerede nu ses på hjemmesiden.
Bestyrelsen forventer, at kontingentet og beløbet til grundfonden forbliver uændret, medmindre generalforsamlingen har ønsker, der kræver en kontingentforhøjelse.
Begge dele forfalder 1. marts.
Da vi starter med at spise sammen, skal til- eller framelding ske på talonen senest 8/1 2021 nødvendig til Inger Østlund, Ærøvej 17, eller ved at sende en mail til denne mailkonto.
Er der ønske om "specialkost" (fx fri for svinekød, gultenfri osv) skal det ligeledes fremgå af tilmeldingen.
Er du lejer, skal du huske at få en fuldmagt hos din udlejer, hvis du skal deltage i afstemninger. Du er naturligvis velkommen til - uden fuldmagt - at overvære mødet og være en del af det sociale fællesskab. Se også vedtægterne på hjemmesiden.
Du og din familie ønskes en glædelig jul og et godt nytår.
Venlig hilsen
Bestyrelsen.
10. december 2020
Aflæsning af el i garager:
Der aflæses el i garagerne mandag den 14. december 2020 mellem kl. 12 og 15. Så har du en bimåler i din garage, vil vi gerne bede om, at garagen er låst op på dette tidspunkt.
Opkrævningen kommer i februar/marts 2021.
Generalforsamlingen 19/1 2021:
Vi har undersøgt, om vi kan afholde den allerede varslede generalforsamling.
En generalforsamling hører under ”det store
forsamlingsforbud” (gældende indtil den 28/2 2021), hvor man må være op
til 500 personer.
Vi må ikke holde en virtuel generalforsamling, da den mulighed ikke fremgår af vores vedtægter.
Generalforsamlingen skal være et siddende arrangement, man skal sidde i lige rækker og vende i samme
retning.
Man skal have mundbind på, når man kommer, og hvis man rejser sig.
Der må gerne være forplejning - vi vælger portionsanretning.
Der skal være håndsprit osv. til rådighed.
Konklusion: Med det vi ved lige nu, holder vi generalforsamlingen den 19/1 2021.
12. oktober 2020
Der er i dag sendt nyhedsbrev ud med følgende emner:
- Aflæsning af el i garager
- Algerens af tage, maling af tage samt nye tagrender
- Indkaldelse til generalforsamling 2021
- Vedligehold af hække/haver samt brandsti
Nyhedsbrevet kan også findes under "Dokumenter".
27. august 2020
Reserver tirsdag den 19. januar 2021 kl. 18-21.
Her afholder vi generalforsamling i Hall'n.
27. juni 2020
Der er i dag udsendt
nyhedsbrev med følgende emner:
-
Parkering langs husene på Ærøvej og
Strynøvej
- Gæsteparkering
- Container til haveaffald
- Max. højde på hækken
- Algerens af tage mod nord
-
Trampolinen
- Opkørsel til grusplads på Ærøvej
- Soklen og murværk bag garage nr. 1
- Procedure for indkrævning af kontingent og bidrag til grundfond
- Brandstien bage husene på Strynøvej
- Efterårets opgaver for bestyrelsen
Nyhedsbrevet kan også findes
under "Dokumenter".
Bestyrelsen ønsker alle en rigtig god sommer.
20. juni 2020
Vi må desværre aflyse arbejdsdagen. Den 27/6 er for mange i ejerforeningen ikke god, da ferien er startet.
Heldigvis er vi på mange områder godt med pga. de to sidste års forrygende deltagerantal i arbejdsdagen. De sidste ting, der ikke kan vente til næste år, må vi købe os fra.
Containeren til haveaffald kommer på torsdag og afhentes igen mandag morgen. Husk, at det kun er til haveaffald.
Skulle nogen få lyst til at lave lidt i området i løbet af sommeren, ligger oversigten over arbejdsopgaver på hjemmesiden. Meld gerne ind på ej.osterbo@gmail.com, hvis vi kan “strege en opgave”.
9. juni 2020
Efter to ekstraordinære generalforsamlinger er der nu tilføjet følgende til vedtægternes §9:
"En
evt. selvrisiko dækkes af ejerforeningen, medmindre der er tale om en forsætlig
eller svigagtig handling."
Se også referat under Dokumenter.
Inden længe vil Vedtægter 2020 være at finde under Dokumenter.
14. maj 2020
Vi gør et nyt forsøg ifm. vores arbejdsdag.
Hvis forsamlingsforbuddet hæves 8/6, holder vi arbejdslørdag den 27. juni kl. 10.00.
Efter den 8/6 kommer mere information, men sæt allerede kryds i kalenderen nu.
11. maj 2020
Det er med stor beklagelse, at vi må udsætte Operation Maj, som vi ellers havde glædet os til at holde sammen med jer på lørdag.
Vi har i dag talt med politiet, som fortæller, at vi på hele det offentlige område kun må være 10 ude ad gangen.
Det vil betyde, at vi skal opdeles i hold af maks. 10 og skal skiftes til at være ude og "løse opgaver".
Da Operation Maj indeholder både en høj grad af social samvær og det at få lavet noget, så vi holder området pænt og holder udgifterne nede, synes vi ikke, at det giver mening at afholde det, når vi ikke kan være sammen om arrangementet.
Vi ved fra de sidste to år, at man får talt med andre end dem, man plejer, og at der bliver knyttet nye bekendtskaber både blandt børn og voksne.
Lige nu gælder forsamlingsforbuddet til den 8. juni, og på bestyrelsesmødet på torsdag vil vi kigge på, hvilke datoer efter den 8. juni der i stedet kan være i spil.
Muligvis er vi nødt til at rykke det til august.
I hører nærmere.
Husk, at de to ekstraordinære generalforsamlinger fortsat afholdes hhv. den 8. juni og den 9. juni kl. 18.30 ved garage nr. 1 på Ærøvej.
Opgaverne til Operation Maj kan ses her eller under Dokumenter.
Så må vi se, hvordan vi får tingene gjort.
8. maj 2020
Ekstraordinær generalforsamling den 14/5 og den 16/5 er udsat til hhv. den 8/6 kl. 18.30 og 9/6 kl. 18.30, hvor vi forventer, at forsamlingsforbuddet hæves til 30-50 personer.
Vi mødes ved garage nr. 1.
Dagsordenerne er uforandrede.
Efter statsministerens udmelding i aftes er vi i bestyrelsen meget i tvivl om, hvorvidt vi kan afholde Operation Maj næste lørdag.
Derfor har vi brug for jeres holdning ved opslaget på vores Facebookside.
Hvis du synes, at vi godt kan afholde Operation Maj den 16/5, skriv da JA i kommentarfeltet.
Hvis du synes, at vi skal udsætte det til efter 8. juni, skriv da NEJ i kommentarfeltet....
Hvis vi vælger at afholde Operation Maj den 16/5, vil det naturligvis blive på en anden måde, hvor vi følger Sundhedsstyrelsens retningslinjer.
SU senest mandag den 11/5 kl. 12.00 af hensyn til evt. madbestilling.
Og sluttelig er beskrivelsen af grundfonden nu helt færdig. Se under dokumenter.
25. april 2020
Der er i dag udsendt dagsorden til ekstraordinær generalforsamling hhv. den 14. maj og den 16. maj 2020.
Eneste punkt er tilføjelse til vedtægterne, som aftalt på generalforsamlingen i januar 2020.
Dagsordenen kan findes under "Dokumenter".
Samtidig er der sendt indkaldelse ud til OPERATION MAJ.
Vi håber, at forsamlingsforbuddet på 10 personer er hævet, så vi kan holde vores arbejdslørdag.
Der er tilmeldingsfrist den 8. maj af hensyn til forplejning.
Indkaldelsen kan findes under "Dokumenter".
18. april 2020
Pga. forsamlingsforbuddet, der er gældende frem til 10. maj, ser bestyrelsen sig nødsaget til at udsætte Operation Maj til lørdag den 16. maj.
Vi håber på samme fantastiske opbakning, som vi har haft de sidste to år.
30. marts 2020
Der er i dag udsendt nyhedsbrev med følgende emner:
- Tilføjelse til vedtægterne
- Parkering langs husene på Ærøvej og Strynøvej
- Operation Maj
Nyhedsbrevet kan også findes under "Dokumenter".
6. februar 2020
Tak for en
rigtig god og konstruktiv generalforsamling. Tak for jeres lyst til at bidrage
med gode input. Det betyder meget for os som bestyrelse og har givet os meget
at arbejde videre med.
Vi har nu konstitueret
os, og bestyrelsen ser ud som følger:
-
Formand Inger Østlund, Ærøvej 17
Som altid er vi
at træffe på ejerforeningens mailadresse ej.osterbo@gmail.com eller på vores
adresser.
Nyhedsbrev og referat fra generalforsamlingen er på vej ud i morgen.
26. januar 2020
Nu kan selve forsikringspolicen ses under Dokumenter.
Vi ses på torsdag til generalforsamlingen.
16. januar 2020
Vedr. generalforsamlingen:
28 er tilmeldt - det er rigtig dejligt for bestyrelsen med den gode opbakning.
Bilagene kan findes under Dokumenter.
Vi starter i Kultursalen ved Lindbjergskolen kl. 18.30 med smørrebrød.
Selve generalforsamlingen starter ca. kl. 19.
Vel mødt.
3. januar 2020
Nu kan forsikringsvilkårene findes under Dokumenter.
1. januar 2020
Godt nytår!
I dag træder vores nye forsikring hos Alm.Brand i kraft.
Skader før 1. januar 2020 skal anmeldes hos Købstæderne.
Se under Dokumenter.
13. december 2019
Bestyrelsen har i dag tegnet en ny forsikring med Alm.Brand.
Den er gældende fra 1. januar 2020.
Inden længe kan du under "Dokumenter" finde policenummer og forsikringspolice.
Vi orienterer på generalforsamlingen 30/1 om årsagen til skiftet.
10. december 2019
Så er dagsordenen til generalforsamling 2020 på vej ud i både de digitale og de fysiske postkasser. Dagsordenen kan også ses her. Bilag kan ses på hjemmesiden fra den 22. januar 2020. Tilmelding skal ske senest 13. januar 2020.
18. november 2019
Efter endnu en ejer har fået en større vandskade ifm. utætte taghætter, vil vi i bestyrelsen gerne opfordre til, at du får tjekket dine taghætter.
Forsikringen dækker nemlig ikke siveskader!
Snak evt. med din naboer, og bestil sammen en håndværker til at kigge på jeres taghætter. Det er billigere end at ende med en skade, og måske billigere når vi går flere sammen.
6. november 2019
Så er der et nyhedsbrev samt en skriftlig varsling af generalforsamling 2020 på vej ud, enten i din mailboks eller i din postkasse.
Begge dele kan ses her: Nyhedsbrev og indkaldelse november 2019
OBS OBS - Der aflæses el i garager fredag den 6. december (se mere i Nyhedsbrevet).
21. oktober 2019
Varsling vedr. Generalforsamlingen 2020:
Torsdag den 30. januar kl. 18.30 i et lokale ved Hall'n.
Dagsorden sendes ud senest den 15. december jf. vedtægterne.
Hvis du har et emne, du ønsker behandlet på generalforsamlingen, skal dette skriftligt være indgivet
til bestyrelsen senest den 1. december, og det skal tydeligt fremgå, hvilket
emne eller forslag der ønskes behandlet.
17. september 2019
Nyt fra bestyrelsen:
Garage nr. 22 har nu fået ny facade. Det kunne ikke betale sig at reparere facaden, og nu ligner de to fællesgarager hinanden.
Rottefængeren har været forbi og har tjekket de tre brønde. Fælderne er velfungerende, og for en god ordens skyld: Der var ingen rotter i fælderne.
Ellers er bestyrelsen i fuld gang med at forberede generalforsamlingen, der afholdes i januar 2020. Dato og sted udmeldes inden udgangen af oktober.
Hvis du har nogle ønsker til dagsordenen, fx punkter til drøftelse, skal de være formanden i hænde inden 1. december 2019.
12. august 2019
Sidste nyt fra bestyrelsen:
I denne uge kommer Herning Ejendomsservice og klipper hækken bag husene på Lyøvej.
Så pas på jeres biler på P-pladsen.
Status i forbindelse med
kontingentindbetaling 1/8 2019:
I forbindelse med
kontingentet for 2. halvår kan vi se, at der er 5 huse, der mangler at betale hele kontingentet, og 3 huse, der kun har overført noget af kontingentet.
Vi tror, at det kan skyldes, at betalingen kører automatisk i
jeres bank, og ved vedtægtsændringen i marts blev opkrævningstidspunktet jo
ændret fra den 15. til den 1.
Men sørg for at få
“automatikken” ændret til næste gang, som er den 1. marts 2020.
Her betales der for hele året på én gang, i alt kr. 4000.
Er du i
tvivl, om du har betalt, er du velkommen til at tage kontakt til en af os fra
bestyrelsen.
10. juni 2019
Den sidste weekend i juni opstilles på Ærøvej ved garage nr. 1 en container til haveaffald.
I 2019 er det i perioden torsdag den 27. juni til mandag den 1. juli.
HUSK, at det kun er til grene, græs og lignende.
Jordaffald må man selv på genbrugspladsen med.
Den 1. august 2019 forfalder kontingentindbetalingen til ejerforeningen. Det betyder, at ejerforeningen senest 1. august skal have pengene til rådighed.
Beløbet er, som aftalt på generalforsamlingen, kr. 2400 for perioden 1/7-31/12.
Fra næste år forfalder kontingentet kun én gang årligt, nemlig pr. 1. februar 2020.
Hold øje med din mail eller postkasse - bestyrelsen har sendt nyhedsbrev ud.
7. maj 2019
De reviderede vedtægter blev endeligt godkendt den 4. maj 2019 og kan ses under Dokumenter. Referaterne fra de ekstraordinære generalforsamlinger 23/4 og 4/5 kan ligeledes ses under Dokumenter.
4. maj 2019
Tusind tak til alle de mange, der deltog i Operation Maj og bidrog med at løfte hele vores område.
Vi nåede jf. planerne stort set det hele, nåede at hygge, snakke, lære nye at kende, grine, få vabler og spise sammen.
Vi havde ikke over 20 grader som i 2018, men vi havde solskin, blå himmel, lidt hagl og lidt sne, og det var slet ikke så skidt endda.
Der er med lidt god vilje stadig plads i containeren til haveaffald, så hvis du har lidt fra din have, så er det muligt indtil mandag morgen.
Mange hilsner fra en glad bestyrelse.
30. april 2019
Vi gjorde det knagme igen.
I skrivende stund er 11 børn og 30 voksne tilmeldt Operation Maj på lørdag!
Det bliver SÅ godt.
Her kan du se, hvilke opgaver vi sammen skal have løst på lørdag.
Vi ses kl. 10 foran garage nr. 1.
23. april 2019
Ang. revision af vedtægter:
På den ekstraordinære generalforsamling i aften blev forslaget til reviderede vedtægter gennemgået punkt for punkt og vedtaget uden yderligere ændringer.
Derfor vil vi den 4. maj kl. 10.00 ifm. Operation Maj afholde en ekstraordinær generalforsamling, så de reviderede vedtægter kan blive endeligt godkendt.
Ang. Operation Maj 2019:
I skrivende stund er der tilmeldt 27 voksne og 11 børn - og der er plads til flere 😊
Skynd dig at melde dig til hos Birgit på Ærøvej 29. Husk at tilkendegive, om du vil have frokost.
I kommende weekend vil du kunne se en oversigt over årets arbejdsopgaver under "Dokumenter". Vi glæder os!
Ang. haveaffald:
I forbindelse med Operation Maj har bestyrelsen bestilt en stor container til haveaffald. Den kommer om fredagen og hentes igen om mandagen.
Det vil derfor også være muligt at komme af med haveaffald fra egne haver.
Men husk: Ingen poser, bøtter osv. KUN haveaffald - ellers koster det foreningen en krig at komme af med.
Der er nogen, der har smidt opgravede buske og stueplanter omme bag ved garageanlægget - vedkommende må rigtig gerne smide det i containeren...
Sidste år blev der brugt en del kræfter på at rydde området bag garagerne, så det er lidt ærgerligt, hvis nogen bruger det til haveaffald.
Herning Kommune har en rigtig god genbrugsplads med ret vide åbningstider, så kør venligst haveaffald derud og ikke på vores fællesarealer. Tak 😊
20. april 2019
Den ekstraordinære generalforsamling tirsdag den 23. april afholdes på Ærøvej 17.
Der er godt gang i tilmeldingerne til Operation Maj - husk tilmelding senest den 23. april.
Herning Ejendomsservice er påbegyndt renovering af de to gruspladser, og de har lovet, at arbejdet er færdiggjort inden 4. maj.
Og som det sidste skal lige nævnes, at de nye fodboldmål er indviet af kvarterets børn 😊
24. marts 2019
Så er dagsordener til de ekstraordinære generalforsamlinger på vej - enten pr. mail eller i din postkasse.
Forslaget kan ses under "Dokumenter".
OPERATION MAJ - information er på vej ud - se også her.
Til- eller framelding skal ske senest 23/4 kl. 19.00.
Ønsker du fremadrettet at få information via din mailboks, skal du bare sende din mailadresse til ej.osterbo@gmail.com. Der er allerede 20 på listen 😊
21. marts 2019
Vedr. revision af vedtægter:
Som aftalt på generalforsamlingen har bestyrelsen i samarbejde med suppleant Martin arbejdet med at gøre vedtægterne nutidige og lovlige.
Der indkaldes i den forbindelse til to ekstraordinære generalforsamlinger:
Første ekstraordinære generalforsamling afholdes den 23. april 2019 kl. 19.00.
Her kigges de reviderede vedtægter godt igennem, hvorefter de godkendes.
Anden ekstraordinære generalforsamling afholdes den 4. maj 2019 kl. 10.00, hvor de reviderede vedtægter endeligt vedtages.
Disse er hermed varslet - der kommer skriftlig dagsorden ud inden længe - enten pr. email eller i postkassen -, ligesom forslaget til de reviderede vedtægter vil kunne findes på hjemmesiden i løbet af næste uge.
Vedr. renovering af de to gruspladser:
Bestyrelsen har nu bestilt renovering af de to gruspladser, hvilket vil blive udført inden længe. Vi vil varsle de beboere, der bor lige op ad gruspladserne, så snart vi kender datoen.
Vedr. bestilling af havecontainer:
Der er bestilt en container til haveaffald til Operation Maj (3/5-6/5) og til slutningen af juni (27/6-1/7). Containeren placeres begge gange ved garage 1.
Husk, at det kun er til haveaffald.
Vedr. Operation Maj den 4. maj 2019 kl. 10.00:
Inden længe kommer der en invitation enten pr. email eller i postkassen.
Tilmeldingsfristen er den 23/4 2019 kl. 19.00.
Arbejdsopgaverne kan ses i oplægget fra generalforsamlingen.
Vi håber på stor tilslutning igen i år 😊
18.februar 2019
Vedr. algerens af indkørsel og terrasse:
Bestyrelsen har indhentet et tilbud fra det firma, der blev os anbefalet ved generalforsamlingen, nemlig "Tag&Steen".
Hvis man har det behov, kan man INDEN 1. marts 2019 skrive sit navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse direkte til mail@tagogsteen.dk.
Prisen for begge dele er i alt 250 kr. inkl. moms.
Vedr. informationer om kontingent, arbejdslørdag, el i garager, indkaldelse til generalforsamling, referater osv.:
Hvis du "kan nøjes med" informationerne på mail, må du meget gerne skrive en mail til ej.osterbo@gmail.com, hvor du angiver dit navn og adresse.
På den måde kan vi nemlig spare penge på kopiering.
13. februar 2019
Her til aften er elregninger til garageejerne (med bimåler) lagt i postkasserne.
Pengene bedes overført til foreningens konto inden 27. februar.
Husk at notere din adresse ved betaling!
Derudover er der nu hængt en kalender op i garage 1, så du kan reservere traileren.
Vi opfordrer til, at du skriver klokkeslæt på, så udlånet ikke blokerer hele dage.
Fx "13/2 Ærøvej 17 kl. 8-10".
På den måde kan flere få glæde af traileren.
Husk at sætte X i kalenderen 4. maj, hvor vi har arbejdslørdag.
7. februar 2019
Så har bestyrelsen konstitueret sig:
Formand er fortsat Inger Østlund.
Kasserer er nu Benjamin Bang Tretow-Loof, der er uddannet revisor.
Menige medlemmer er Carsten Kjær Skov og Birgit Madsen
En opdatering ift. kontingentindbetalingen: Seks huse mangler stadig at betale kontingent. Der kommer i morgen rykkere med rykkergebyr ud til de berørte husejere.
Mht. elafregning for garager er vi nu så langt, at vi skal til at skrive regninger, så disse kan forventes i postkasserne inden for nærmeste fremtid.
4. februar 2019
Tak for en god generalforsamling. Referatet kan ses under "Dokumenter" og kommer snarest også i din postkasse.
Se evt. også slides fra aftenen under "Dokumenter".
Følgende danner nu bestyrelsen (og konstituerer sig senere):
- Inger Østlund, Ærøvej 17
- Carsten Kjær Skov, Ærøvej 9
- Birgit Madsen, Ærøvej 29
- Benjamin Bang Tretow-Loof, Ærøvej 43
Som omtalt på generalforsamlingen er det lidt svært at få kontingentet i hus.
På forfaldsdatoen 1. februar manglede 17 at betale, og i dag mangler der fortsat 9.
Vi håber, at de sidste får betalt hurtigst muligt.
21. januar 2019
Ejerforeningen er så heldige, at vi har arvet en stige fra Jan, der har solgt Ærøvej 27 og er fraflyttet.
Efter sigende kan den foldes så meget ud, at den kan nå helt op i fjerneste hjørne ved trappen i stuen på husene på Ærøvej og Lyøvej. Vi sender en varm tak til Jan.
Husk også, at hver ejer har mulighed for at bestille storskrald fire gange om året. Se mere på Herning.dk.
20. januar 2019
Der er i dag blevet aflæst el i garager med bimåler.
De beboere, der har garager med el, er informeret herom.
Opkrævningen kommer senere.
14. januar 2019
Vedr. generalforsamlingen:
Det er helt fantastisk: 30 er tilmeldt.
Kontingent 1. februar 2019:
I morgen kommer der en hilsen i din postkasse om kontingent for 1. halvår.
Husk frist for betaling er 1/2 2019 - og meget vigtigt: Husk at notere din adresse ved overførsel via banken. Se mere her.
El og garager:
Det er nu tid til aflæsning af el i garager.
Vi kommer rundt i garagerne søndag den 20/1 mellem kl. 11 og 12, så husk at låse porten op. Alle garageejere med bimåler får en lille reminder i deres postkasse en af de nærmeste dage. Regningen for elforbrug og fast afgift kommer, når bestyrelsen har fået den endelige opgørelse fra Eniig. Se mere her.
7. januar 2019
Så er alle dokumenter til generalforsamlingen på plads under "Dokumenter".
Husk til- eller framelding senest søndag den 13. januar af hensyn til forplejning.
4. januar 2019
Bestyrelsen har fået en henvendelse fra en ejer i den vestlige ende af Strynøvej.
Det tyder på, at der er mosegrise i området.
Da det er private haver, er det også et privat anliggende, så bestyrelsen opfordrer til, at de berørte naboer løser problemet i fællesskab.
3. januar 2019
Godt nytår!
Under "Dokumenter" kan du nu se dagsorden til generalforsamlingen samt forretningsordenen. Regnskab 2018 og Budget 2019 lægges på hjemmesiden senest den 7. januar 2019.
I løbet af weekenden vil du kunne finde en kopi af dagsordenen i din postkasse.
Tilmelding til generalforsamling er senest søndag den 13. januar. Se også hvordan på dagsordenen. Vi håber på stor deltagelse til generalforsamlingen.
22. december 2018
Bestyrelsen har efter gensidig aftale opsagt samarbejdet pr. 31/12 2018 med FIRA, der har stået for vedligehold af de grønne områder. Mere herom på generalforsamlingen i januar. Vi forhandler i øjeblikket med et andet firma.
Kontingentet for 2019 forfalder 1. februar og 1. august. Får du ikke betalt til tiden, pålægges der gebyr, så husk det nu 😊😊
Fra 1. januar 2019 er det muligt at lægge små papstykker i papircontainere, så du ikke behøver at køre det på genbrugspladsen.
Bestyrelsen ønsker alle en glædelig jul og et godt nytår. Vi glæder os til at se jer til generalforsamlingen 29. januar 2019 kl. 19.00.
12. november 2018
En lille hilsen fra bestyrelsen, som kan berette, at der er gang i hussalget i ejerforeningen. Ikke færre end 4 rækkehuse er blevet solgt inden for de sidste to måneder.
På torsdag kommer der en indkaldelse til generalforsamlingen i din postkasse.
22. oktober 2018
Sæt kryds i kalenderen tirsdag den 29. januar 2019, hvor vi holder generalforsamling i et lokale i hallen.
Herom senere.
Ønsker du et punkt behandlet på generalforsamlingen, skal det være bestyrelsen i hænde senest 1. december 2018, jf. vedtægterne.
21. september 2018
Udskiftning i bestyrelsen:
Annette flytter fra området 1/10, og suppleant Birgit Madsen er klar til at træde til og blive medlem af bestyrelsen.
Bestyrelsen siger tak for et godt samarbejde til Annette, og velkommen til Birgit.
Ny revisor:
Suppleant Linda overtager pr. dd. revisorposten i Ejerforening Østerbo. Også velkommen til Linda.
Efter aftale med en beboer i foreningen:
Vær meget opmærksom på jeres tage og taghætter.
En beboer opdagede for sent, at en taghætte havde rykket sig. Det har medført en stor vandskade samt skimmelsvamp i huset.
Forsikringen dækker IKKE tagskader af den slags, og heller ikke skader, der skyldes manglende vedligehold. Det gælder fx også træværk ved endegavle.
Den forsikringsagent, der havde været ude for at bese skaden, sagde, at taget flere steder virkede porøst.
I dag har vi været samlet i bestyrelsen, og vi vil gerne opfordre til, at man holder øje med sit tag. Taget er 50 år gammelt, og det er nok et spørgsmål om tid, før vi er nødt til skifte det.
Til den tid skal hele taget skiftes på én gang pr. husrække. Det er ikke en udgift, som foreningen betaler, men derimod noget hver enkelt ejer skal betale sin del af.
Og som den uheldige husejer sagde, at er det måske en god ide, at man hver især begynder at lægge penge til side til dette projekt...
19. september 2018
Sidste nyt:
De tre brønde på privatvejen ved Lyøvej er blevet tømt og renset, så de kan klare et regnfuldt efterår.
Ligeledes er der skiftet en lys-tagplade i garage nr. 22, hvor der var en utæthed, så regnen løb ned på spær og gulv.
I bestyrelsen er vi pt. ved at undersøge, hvad det vil koste at skifte dør og beklædning på garage nr. 1, hvor dør og beklædning er i kraftigt forfald. Vi håber, at der er råd til at udbedre det allerede i år.
Derudover har vi bestilt et firma til at gøre stålstativet ved bålpladsen på Ærøvej færdig, nu hvor det desværre var nødvendigt at fjerne skuret, der var rådnet op nedefra.
Og endelig har det været nødvendigt at fjerne de elektriske og benzindrevne maskiner, som bestyrelsen havde til udlån i garage nr. 1. Der var ikke det nødvendige sikkerhedsudstyr til rådighed, og derfor kunne bestyrelsen ikke længere stå som ansvarlige for disse. Tør man bruge maskinerne alligevel, står de nu hos Carsten, og man kan tage kontakt til ham. Men det er på totalt eget ansvar at anvende maskinerne!
Sluttelig har foreningens revisor i denne uge valgt at træde tilbage. Det betyder, at bestyrelsen inden længe vil holde møde med den valgte suppleant, så foreningen kan fortsætte sit virke.
13. august 2018
Så har beredskabsstyrelsen atter ophævet sit afbrændingsforbud.
9. august 2018
Status i forbindelse med kontingentindbetaling 1/8 2018:
I forbindelse med kontingentet for 2. halvår kan vi se, at der er 8 huse, der ikke har betalt pr. 1. august.
Vi tror, at det kan skyldes, at betalingen kører automatisk i jeres bank, og ved vedtægtsændringen i marts blev opkrævningstidspunktet jo ændret fra den 15. til den 1.
Denne gang kræver vi ikke rykkergebyr, hvis der er betalt senest 15/8.
Men sørg for at få “automatikken” ændret til næste gang, som er den 1. februar 2019.
Er du i tvivl, om du har betalt, er du velkommen til at tage kontakt til en af os fra bestyrelsen.
30. juli 2018
Husk indbetaling af kontingent til ejerforeningen senest 1. august.
24. juni 2018
Tak for jeres hjælp i forbindelse med cykeloprydning i de to garager.
Resultat: Der er i garage 1 tre herreløse cykler og i garage 22 to cykler.
Disse kan nu kasseres. Bestyrelsen har sat "Kasseres"-mærker på de fem cykler, så nu kan du roligt tage din egen seddel af.
Hvis du skal på genbrugspladsen inden for den næste uges tid, må du rigtig gerne være behjælpelig med at tage dem med til genbrug.
16. juni 2018
Vedr. container til haveaffald:
På torsdag kommer containeren, der vil blive placeret på Strynøvej. Containeren bliver afhentet mandag.
HUSK: Der må KUN komme haveaffald i.
Ikke poser og andre "fremmedlegemer", for så kommer det til at koste en bondegård at komme af med affaldet.
11. juni 2018
Nyt fra dagens bestyrelsesmøde.
- Elforbruget i garagerne er fordoblet i 1. kvartal 2018 i forhold til 1. kvartal 2017.
Vi opfordrer alle garageejere til at tjekke deres bimåler. Hvis man skønner, at målertallet er uforståelig højt, skal man rette henvendelse til Eniig.
Som garageejer med bimåler er man selv ansvarlig for, at måleren tæller korrekt.
- Som varslet til generalforsamlingen går vi i gang med oprydning blandt cyklerne i fællesgarage 1 og 22. Der kommer derfor i denne uge en seddel rundt i alles postkasser. Se også sedlen her. Frist for at sætte seddel med navn på cyklen er 23. juni 2018. Herefter bliver unavngivne cykler fjernet.
- Vi har brug for hjælp til at skovle nyt faldsand rundt i den store sandkasse.
- I løbet af denne uge kommer Poul rundt til alle postkasser med opkrævningsseddel til kontingent. Betalingsfristen er 1. august 2018.
10. juni 2018
Vigtige datoer:
21/6-24/6 - På Strynøvej står der i denne periode en container til haveaffald.
1/8 2018 - Senest på denne dato skal du betale kontingent til ejerforeningen. Se også under "Beboer Info".
9. juni 2018
I et skønt vejr blev gadefesten afholdt med ca. 30 deltagere.
Tak til festudvalget for initiativet.
28. maj 2018
Info vedr. græsslåning:
Ifølge kontrakten med FIRA skal græsset her de første måneder kun klippes hver 14. dag, og i kontrakten fremgår det også, at det er uden opsamling.
Hvis man som beboer er utilfreds med tingenes tilstand, bedes man venligst gå til en fra bestyrelsen og ikke til hverken Finn eller hans folk.
I bestyrelsen vil vi inden længe mødes med Finn for at gå kontrakten igennem. Kontrakten er 3-4 år gammel, og det er klart, at hvis vi ønsker at ændre i kontrakten, så bliver det til en helt anden pris.
Mht. legepladsen, så er der ikke kommet græs op. Det skyldes den manglende regn og det, at jorden er blevet spredt ud fra en jordbunke, så der ikke længere er en almindelig jordfugtighed lige under overfladen. Højst sandsynlig vil vi være nødt til at få det sået om. Vi må se.
6. maj 2018
En fantastisk Operation Maj er veloverstået.
Der blevet arbejdet helt vildt af både voksne og børn.
Godt humør, forrygende solskin og nye bekendtskaber på kryds og tværs blandt små og store.
Vi har nået utrolig meget, og det var en stor fornøjelse at gå en runde og se, hvor flotte vores fællesområder nu står.
På bestyrelsens kommende møde evalueres dagen, og der påbegyndes allerede nu en prioritering af opgaverne til næste år. Helt sikkert er det, at midterstykkerne med grus på Strynøvej og Ærøvej og terrassen på Lyøvej står for tur.
Se de mange fotos fra dagen i ejerforeningens facebookgruppe, og gå en runde:
Det ser hamrende godt ud.
2. maj 2018
Operation Maj
Det er helt enestående .- Der er tilmeldt 30 voksne, 13 børn og 2 babyer.
I bestyrelsen glæder vi os rigtig meget over den kæmpe opbakning, og at selv vejrudsigten er med os, for vi har masser af opgaver klar.
Programmet bliver således:
Kl. 10.00 - Vi mødes ved garage 1 til velkomst, og opgaver fordeles
Kl. 13.00-13.45 - Annette serverer sandwich og drikkevarer ved bålpladsen
Eftermiddag: Flere naboer kommer med kage
Kl. 16-17 - Vi forventer at være færdige med dagens opgaver.
22. april 2018
Operation Maj
Vi er nu oppe på 27 voksne, 12 børn og 2 babyer.
Mandag aften holder bestyrelsen møde og lægger en slagplan for dagen, så godt vi nu kan. Vi sørger for indkøb af materialer og mad i det omfang, vi kan gennemskue, hvad der er behov for. Ellers må vi køre efter det på dagen.
Ella fra Strynøvej 17 har tilbudt at bage kage, men da vi bliver knap 40, kunne Ella måske godt bruge en ekstra kagebager.
Vi refunderer naturligvis udgifterne, hvis man kommer med en bon (af hensyn til kassereren og regnskabet).
Bestyrelsen giver mere information til de deltagende huse inden 5. maj.
20. april 2018
Sidste nyt vedr. Operation Maj:
Det er helt fantastisk. Her i aften har jeg optalt tilmeldingerne, og der er ikke færre end 9 børn og 25 voksne tilmeldt.
Det bliver SÅ godt!